20 March 2015

All Time Low @ Trix (13/03/2015)

Dit jaar hebben we twee keer een vrijdag de dertiende. De eerste keer ging ik naar een concert van Sabaton. De tweede keer ging ik naar een concert van All Time Low. Dit was de allereerste keer dat All Time Low in Antwerpen speelde en het concert was helemaal uitverkocht. Eerlijk gezegd leerde ik de band pas kennen nadat ik mijn ticket al had gekocht. Een vriendin van me wilde er graag naartoe en vroeg of ik meeging. Ik beluisterde ze gauw en vond ze niet slecht, dus stemde toe. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want het was een geweldige show!

ENGLISH: This year we have two times a Friday the 13th. On the first one I went to a Sabaton concert. On the second one I went to see All Time Low. It was the first time in Antwerp fr ATL and the concert sold out rather quickly. Honestly I only got to know the band after I had already purchased my ticket. A friend of mine wanted to go to the concert and asked if I wanted to join her. I only knew the band by name, so I looked them up and thought they were okay, so I said yes. I'm happy I did, because it was an amazing show!



Mijn vriendinnen en ik zijn gek, maar niet gek genoeg om een dag met prachtig weer te verspillen aan voor de zaal te gaan wachten. We kwamen dus pas aan net voor de deuren openden. We zagen een hele rij staan en besloten netjes achteraan aan te sluiten, maar vonden het een zeer vreemd fenomeen. Who the hell waits in line for a concert?! Ik ging even vooraan kijken en zag dat er in de inkomhal van de zaal plaats was, dus we verplaatsen ons snel. Joepie, zo'n 200 man ineens voorbijgestoken! We waren dan ook als een van de eersten binnen, deden onze oordoppen in en gingen vooraan in de zaal staan. We waren klaar voor de optredens en we hadden er zin in!

Niemand van ons kende de voorprogramma's echt goed, maar we konden wel genieten van deze punk muziek. Helaas vonden de vele teenage fan girls deze muziek niet goed en begrepen ze het fenomeen van een circle pit, een mosh een meespringen niet. Ik werd langs alle kanten geduwd door kleine meisjes, die snel wegkeken als ik ze eens aankeek met mijn what the hell do you think you're doing-blik. Ik kwam tot het besluit dat ze niet beter weten en liet ze gewoon doen. Zo'n rugmassage met ellebogen is eigenlijk best wel lekker!

Real Friends was een zeer leuke band, waar ik zeker meer van ga opzoeken en warvan het optreden zeker wat langer had mogen duren. Wel jammer dat slechts een tientel mensen in de zaal de band echt kenden. Wel leuk dat ze overdreven hard meededen! Het tweede voorprogramma was Neck Deep, een ietwat hardere punkband dan de vorige. Wel leuk was dat een aanzienlijk deel van de zaal deze band wel kende en hard meedeed. Wij deden ook enthousiast mee, ook al waren ze voor ons volledig onbekend. Zeker voor herhaling vatbaar!

ENGLISH: My friends and I are crazy, but not crazy enhough to waste an entire day at the venue, waiting for the concert to begin. Especially not when the sun is shining (it doesn't happen often in Belgium, so yeah). We arrived a coule of minutes before the doors opened and saw that everyone was waiting in a line. Who the hell waits in line for a concert?! We definitely don't, so we just went inside and waited for the doors to open there. We stood at a nice place in the venue when the first band started to play: Real Friends. We had never heard of them before, but really enjoyed them. The second concert of the night was from Neck Deep. Two punk bands, which I definitely could appreciate. All of the teenage fan girls couldn't though and were annoyed that we were jumping, doing a msh and a circle pit. Too bad for them, because we sure as hell did not care about their opinion!

A very blurry picture of Neck Deep.

Na de voorprogramma's was het dan eindelijk tijd voor All Time Low! Ze speelden veel oudere nummers als 'Dear Maria, Count Me In', maar ook heel recente nummers als 'Kids In The Dark' en 'Something's Gotta Give'. Wat ik vooral geweldig vond was de gitarist (die blijkbaar JAck heet en waar iedereen verzot op is). Hij maakte veel te veel penisgrapjes, die echt wel ongepast waren aangezien de leeftijd van het publiek, maar what the hell! Hij was de enige van de band die ervoor zorgde dat ze toch op z'n minst een beetje punk/rock waren door een bh rond zijn hoofd te dragen. Ik was anders ook nog wel te vinden voor het lichaam van de bassist. Ik ken zijn naam niet en wist eerst niet eens dat hij een vaste persoon in de band was, maar hmm, heerlijke armen! Verder vond ik het ook fijn dat het publiek zo enthousiast was (duh, het zijn teenage fangirl, maar toch) en met alle liedjes meezong- en sprong!

ENGLISH: After seeing two support acts, it was time for the main act: All Time Low! They are way less punk than the support acts, but I enjoyed this band anyway. They played older songs like 'Dear Maria, Count Me In', but they also played ew songs like 'Kids In The Dark' and 'Something's Gotta Give(. I loved the guitarist (who apparently is named Jack). He acted drunk the entire show and made quite some inappropriate penis jokes, which as funny because most of the crowd was underage. I also like him for wearing a bra on his head for almost the entire show. I also liked the way the bassist looked. I (still) don't know his name and at first I thought he wasn't a part of the band normally, but I definitely liked the way his arms looked. Damnit! Last but not least I loved how enthusiastic the crowd was during ATL!

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!