26 October 2014

I'm writing for FESTIVALBLOG!

Al zolang ik me kan herinneren, ben ik fan van muziek. Ik hield er als kind al van om te dansen en heb dan ook enkele jaren dansles gevold. Later heb ik geleerd om te drummen en speelde ik enkele jaren in een percussieband (waarmee ik zelfs Belgisch kampioen ben geworden!). Ook verhalen hebben me altijd al geïnteresseerd. Mijn vader liet me zoveel strips mee naar huis nemen als ik wilde, zolang er minstens één leesboek bij zat. Mooie regeling, waar ik hem nog steeds dankbaar voor ben. Zo heb ik namelijk de leesmicrobe opgevangen en werd ik een echte boekenwurm. Helaas is dit door mijn studie in het hoger onderwijs minder geworden, maar ik word nog steeds blij van een goed boek! Zelf verhalen schrijven vond ik ook altijd leuk. Zo deed ik enkele keren mee met schrijfwedstrijden, werd ik een zogenaamde grammar nazi door mijn deelnames aan het Groot Dictee der Nederlandse Taal en begon ik later enkele blogs. Schrijven en muziek zijn mijn passies!

Toen ik enkele weken geleden las dat Festivalblog medewerkers zocht om CD's te reviewen, concert- en festivalverslagen te maken en om hun lezers op de hoogte te houden van het laatste nieuws in de muziekwereld, voelde ik me meteen aangesproken. Muziek en schrijven kunnen combineren voor een groot publiek en dat terwijl ik zelf nieuwe muziek leer kennen? FAN-TAS-TISCH! Ik besloot dan ook mijn kans te wagen en schreef hen een enthousiaste mail met de mededeling dat zo'n functie me als muziek in de oren klonk en dat ik mezelf de geschikte kandidaat vond. Mijn enthousiasme moet aanstekelijk hebben gewerkt, want even later kreeg ik een mailtje terug dat ik part of the team was. Me likey!

Sinds eind augustus schrijf ik dus af en toe berichten voor Festivalblog. Niet supervaak, omdat ik mijn eigen blog wel nog steeds voorrang wil geven, maar af en toe kan je er wel een nieuwtje vers van de pers of een CD review vinden. Geschreven door me, myself and I! Ik werk momenteel nog aan enkele CD reviews, dus je kan nog wel vaker berichten van mij verwachten op Festivalblog. Ga dus zeker eens kijken! Je vindt er werkelijk alles over nieuwe videoclips, belangrijke mededelingen van bands, CD's reviews, concerten en festivals uiteraard!


ENGLISH: I've loved music as long as I can remember. I love to dance (although I'm not very good at it, haha) and I even used to go to dance class for a while. Later on in life I learned how to play the drums and I was part of a percussionband (and won the Belgian championship with them once!). Another thing that has always fascinated me are stories. I used to read lots and lotsof books, but since I started going to college I barely can find time to read. But I still get very happy after reading a good book! I like to write myself. I used to write stories and participate in story-writing contests. I also had quite a few blogs before this one!

When I read a couple of weeks ago that the Dutch site Festivalblog was looking for new people to join their team of volunteers to write about music, concerts, festivals and just eveything that's new in the (metal) music world, I immediately felt like I want to do it. So I decided to write them a very enthusiastic mail saying that I would love to be part of their team. A couple of moments later I received a mail back saying that I was now official part of their team. Me likey!

So, since the end of August I've been writing a few posts for Festivalblog. Not too many, because I like to write on my own blog as well, but every now and then you'll be able to read a post that I wrote on there. I've already written a couple of posts and I'm currently working on some more album reviews. If you're into music, please pay that site a visit. They write about everything: album reviews, concerts, important band announcements, new videoclips and festivals ofcourse! It's a Dutch site, but the language of music is international, so that's no excuse! 

No comments:

Post a Comment

Thanks for sharing your opinion!